Days Transcript Tuesday, January 24, 2022

Days of Our Lives Transcript

Days of Our Lives logo

Transcript provided by Suzanne

THIS STILL NEEDS EXTENSIVE EDITING!

 I am gonna do without you.

So, uh, I guess I should ask you.

Oh, man. What, um, breaking news reports about grandma makes it pretty real. Yeah. I think I know how you feel when I lose my big mama. I am gonna fall apart. And then you lost your Aunt Kayla and your Grandpa Roman wife and my, uh, my other grandma. It’s, it’s just like, when, when does it end? You know, what’s,

you said that you wanted to ask me something? Uh, yeah. Yeah. You, um, you never told me what happened with you and Allie after I. Well, I was sitting alone when you found me here tonight, so that should tell you everything you need to know.

Dave, I’m, I’m so sorry. I was not looking where I was going. You neither.

Oh. Oh yeah. I’m so sorry for your loss. Thank you. I’m sorry for yours too. Grandma meant so much to so many people. Yes, you did. This day is just the worst look. I’d like to have a seat and sit down and talk. You know, I don’t think anything that I would say would make much sense right now. If I just go on a walk, try and clear my head.

You do what you need to do. Do you know if, uh, if John’s still here? Yeah, I think he’s up on the roof. Um, that’s where she, that’s where she died, so I think he could really use an old friend right now. I figured.

I know you’re gonna be up there. You’ve been looking out for all of.

Where am I?

Like Sands through the hourglass. So are the days of our lives.

Hey, Steph. It’s me, a k, a jackass. I know I have no right to be asking anything of you right now, but

could you maybe. Try giving me a chance to make this up to you. I’m talking groveling here. You and I had something great going and I don’t want to give up on that.

That’s all I wanted to say.

I know I should have called first. No, it’s okay. Come on in.

Hmm.

Oh, I, I don’t know how so many terrible things can happen to one family in such a short time. I just wanted to tell you in person how sorry I am and, and I brought you something that you and your daddy can stick in the oven and heat up for. Thank you so much.

What’s the least I could do ever know that you’ve been there for me when I needed help. I really appreciate you bringing that in person. Um, actually, uh, that’s not the only reason I can, yeah. Oh yeah, Stephanie. I need your connections now more than ever.

Knock it off. I’m coming.

At least you didn’t bring the kid with you this time. No. Rachel’s situation is the only thing in my family that seems to be under control. What does that? My mother died today.

I don’t understand what’s happening. I was on the roof with John. Join John. John, are you here?

Don’t.

Is this a political problem? Because now that the new governor’s been sworn in, you can’t change your mind about No, no, no, no. I didn’t change my mind. I’m saying here in Salem and, and I’m at war and for chandel’s sake, I cannot lose.

So. I told Allie that the only reason I went to the hospital was to see if she was all right. Something tells me that didn’t make much of a difference. She can’t get over walking in on us. Did did you happen to tell her that? I had just realized that my grandmother was about to die and that’s why you had your arms around me.

Johnny, you turned into a little more that okay, fine. So let her be pet at. Johnny, it was both of us. You tried to comfort me. I tried to turn that into a piss. You know I’m right.

Oh, hi. Hey. Oh God. I just heard about Dr. Evans. I’m so sorry. Thank you. If you’re looking for Chanel, she’s not here right now. It doesn’t matter. What do you mean it doesn’t matter? Oh, you can’t be alone right now. You don’t look okay. I’m not okay. I’m the farthest thing from, okay, right now. Let’s get you home.

How’d you find me? Buddy? Ran into Alley at the nurses station. Ah,

we were just, uh, you’re sitting over there looking at some family photos. Oh, that’s. That’s what the projector was for.

She wanted me to take her home. I just kind of thought this was a, a compromise, just trying to make her happy.

You did,

and I know that she’s up there right now looking down on me wanting to need to be strong. She wants me to know that I’m gonna get past this. That would be her. But she’s wrong. I am. Cause I’ve never past this.

That’s it. That’s right. Your best friend,

Oh, thank God. We all thought you died in that terrible car accident. And here you are. You’re alive and you’re well.

God so much.

Oh my God, Eric, I’m so sorry. I, I know what it feels like to lose a mother. Yeah. Well, this didn’t have to happen. Did the hospital screw up on her care? Was it the doctor? Because if so, you consider them into oblivion? What? No, it wasn’t the doctors. They did everything They. It’s the virus. She’s too strong and they couldn’t find the cure to fix it.

Okay, so you came over here to tell me she died and shouldn’t you be with your family right now? No, the family is the last thing I wanna be around right now. Are you sure you don’t wanna be with somebody you care about? I said I care about you. I mean someone you love. And we kind of agreed that that’s not what we are doing.

That’s not, I’m not asking for a shoulder to cry. Hey, what do you want?

Yes.

So after the London cops said they didn’t wanna press charges, I thought Chanel and I had made short work of that Sloan Peterson. Well, I thought so too. What? Well, that little witch, she’s suing us both for wrongful death. She’s made up her mind to ruin on us one way or another. So it’s a civil suit. Right.

And the lawyer I’ve been talking to, he says that, uh, that means that that burned of proof thing is lower than ever. She could take me to the cleaner. Chanel could lose the bakery. Oh, that’s awful. Ooh, you’re telling. But I don’t see how a publicist could help you. What I need is someone on the inside, I want to know Sloan’s strategy and you want me to be that person?

Well, actually I was thinking of your, your, your boyfriend, Alex. What, what’s the problem? Well, he, he saved us once. I mean, uh, remember, remember how he got fat evidence that Sloan head on your mouth? Unfortunately, yes. Huh. Well, we need him again. Tell him to suit up or you gonna strip down whatever it takes.

Oh, he’s gonna get back in the ballgame As much as I’d like to help you, I, I can’t do that. Well, what, you’re not having an attack of ethics, are you? That’s not the problem. Well, I’m done to what it is. I’ll fix it. You can’t. Alex and I split up. Thank you again for taking such good care of Henry Night.

Hey, if you don’t wanna be alone, I can stick around. I don’t know what I want. I don’t even know where I was going when I ended up in the square. Why isn’t Chanel. Bakery’s closed. I don’t know where she is. Maybe with Johnny. Wait, what? Do you want a beer? I feel like beer sounds really good right now. Sure.

Thanks.

You want to sit down and drink that maybe? Sure.

I cannot believe that your grandmother’s really gone, that woman. She was like an institution or something, just always helping people. Yeah, she helped me. That’s for sure. Yeah, she was so strong. I really thought she was gonna make it through this.

What, what may maybe, maybe you shouldn’t chug that. The last thing you need right now is a hangover. What I need is my grandma. I’m gonna call Chanel, uh, Uhuh. Please don’t. Ali, is there something going on with you two? It’s what’s going on with her and Johnny. It scares me.

Okay. Uh, you know, I’m gonna go find Allie and talk some sense into it. No, no, no. Talking to Allie is my job. Butter vent to me, all should be should be calmed down by the time you. No, you are both grieving over your grandmother. You’re too raw if you try to talk to her now. It’s only gonna make things worse.

It has to be me. It’s it’s your call, I guess. Yeah. And I wanna give her a little more time.

Have you, uh, have you thought about what I said? You said a lot of things about wanting to kiss you

with Susan. Are you saying that, that you’re really dead? The car exploded. I went up in a big old fire boom. . Yeah, I’m sure they just sch swed what was left in me under the Rs. Oh, no, no.

As as I there.

So if you’re dead and you’re. Here, and I’m here with you.

Does, does that mean that I’m,

oh, no. See, without that orchid that they couldn’t do a darn thing to bring you back to love. The same with Kate and Cal. What were they?

Susan? I asked you a question.

Am I pushing you into something you don’t want? Anything That’s a possibility. I must be losing my time.

I knew you weren’t yourself, you were just trying to be kind to me. I came on to you. I, I’m really sorry. That’s, I didn’t take it seriously because you had just finished telling me about Wendy and how great she is. Yeah, yeah. I think I just screwed that up too, how, uh, I ran into her before I came here.

She’s with Trip Johnson. Well, he’s back in town. Yeah. Kayla’s his stepmom, so he’s. He’s here with Steve. Anyway, I, uh, I picked a fight with him. Okay, well, how bad a fight he tried to punch me. I decked him. Uh, well, what was it about? Oh, about his lunatic mother, maybe Vital. She’s the one who caused the crash that killed Susan, my other grandma.

Needless to say, Wendy. Not impressed with my behavior and I I don’t blame her. You know, I, you’re mad at the world right now and you’re being great about it.

Look, I’m, I’m really sorry that I, uh, made a pass at you. I won’t do it again.

I got off the elevator and the first thing I saw was Johnny and Chanel and they had their arms around each other and they were about to kiss. Okay. Well, to me the important words here are about to what they didn’t actually kiss. Yeah. Only because I showed. If I had gotten there like 10 seconds later, he would’ve been all over.

So then what did you do? Oh, nothing. I didn’t have time to do anything because Sarah showed up and told me about my grandma. Chanel could have been just trying to comfort the guy because he was so broken up. No, Chanel and Johnny are crazy about each other. I mean, they were married. They probably still be married if it wasn’t for Johnny.

Getting possessed by the devil. Yeah. A demonic possession can definitely take its toll on a marriage. I mean, that’s the only reason Chanel and I actually got together. And then she took forever to choose between John and Jeremy. But she chose you and she’s sticking with you. Why? Why are you taking their side?

I’m not taking their side. I am on your side. And look what you saw today could be right or you could be dead wrong. And since you have enough problems going on in your life right now, maybe you should just try trusting them.

I am talking from experience here. What? Having problems with Stephanie. Stephanie’s having problems with me. Major ones. It’s my own damn fault,

Alex. And you are on the F. It’s over. He cheated. I wish it was that. I’ve handled that before. This was worse. Hmm. What’s worse than a man who cheats? My mother died and because of Alex, I wasn’t there. Well, you gonna have to tell me more. Chad Damira found out about mom and so he tried to call me and let me know.

But I was outta the room when the call came in and Alex was alone with my phone. So he looked at the caller, ID saw that it was from Chad. He’s jealous of Chad. So he turned off my phone and didn’t tell me. Ooh, oh boy. It was, it was the worst thing anyone’s ever done to me.

And I was starting to think that maybe Alex and I had a. But that’s over. Now he’s dead to me.

A wonder if or refuse is enjoying his triumph.

Can open man. He’s a monster. Should have been me, Abraham. No, he hated Roman Stephen. Me. What does he do? He goes after the women we. Because he knew it would hurt more.

The devil himself went after Doc twice and she survived that. But Orpheus got her. He was so strong. Straw right to the end

buddy.

That incredible love that you had for each other. It isn’t gone. It will last forever. I know you’re right. It’s, it’s just that, hey, when, when, when it was just the two of us against the world, we could beat all the odds. So how do, how do I leave this place with, without her? How do I just turn my back on the bat?

How did you do it, buddy? How did, how did you go home to an empty bed without,

do you wanna tour the place? I want you to tell me where Kale is, and Kate is it? Kate made it through the Furley Gates

that Jebel broke every one of the team. And if you did, the Lord didn’t think of that then. I am very well aware of who Kate is and she’s been a good friend to me. And maybe she doesn’t live by everybody’s code, but under. She’s a good person. not good news. She’s definitely like you, Dr. Mar Evans for sure.

Or Dr. Kayla Johnson. Alright, tell me where Kayla is. You can do that, can’t you?

Hey,

hey. Did that help or did it just make you feel more alone? Not so tied up in

I can.

I am sorry if you felt like I was pushing you away. It, I just got tense when you spoke about your mother. Makes sense. It, um, it brings up a lot of memories of my own mom. Loving her, losing her. She doesn’t exactly make a person wanna have sex. I’m gonna, I’m sorry if that made you feel like I was using you.

No, you needed me. That’s very different and I’m not really used to that. People needing me feeling needed. Well, maybe talking to you can help me understand how to get through it. I don’t really think I’m gonna help you mention that Arina, you don’t seem like the vengeful type. Well, yeah. Tell me how vengeance is working out for you.

Ugh. I hit a bump in the road. The courts in London did not cooperate. That’s, I’m not gonna give up. She now, Dupree and her mother are not gonna get away with what they took from me. There’s other ways to make them pay.

Ugh. I think I’ve given Allie enough time. I better go see how she’s doing. Hey, Chanel, Allie loves you. All right, she’s gonna come around. Thanks for trying to make me feel better. You know, she could, uh, she’d come walking through here at any minute and see us. I’ll risk it. You’re a special person, Johnny Damara.

And I am so sorry. You’re hurting.

So you saw that it was Chad calling. And you turned off Stephanie’s phone and she wasn’t able to be there when Aunt Kayla died.

Go ahead, say what you’re thinking, but I am a selfish idiot who’s getting exactly what he deserves. All right. That might be a little bit dramatic. How do you figure if it had been Uncle Steve or anyone else from the family calling, what would you have done? I would’ve told Stephanie to pick up the phone.

Yeah, exactly right. So you saw that it was Chad calling. , honestly, you know, he’s been kind of a problem. He probably thought he was just butting in again. Exactly right. Okay, so look, you, you misjudged the situation. You messed up. If I was Stephanie, I’d be pissed. But we work through it. Why? Because you would never deliberately keep Stephanie from being at her dying mother’s bedside.

You made a stupid mistake, but I think that means that you deserve to be forgiven.

Ought to be hung up by his thumbs and I, I can’t believe you don’t even know your mama was dying. So you don’t think I’m overreacting? I do not. First of all, your phone is none of his business, but more importantly, he kept you from seeing your mama for the last time. Oh, let me tell you, if a man did me that way, he be singing soprano for the rest of his natural life.

Thank you for the back. You got it. Sometimes I have moments where I think maybe I was too angry. Hopefully you don’t need a man sneaking around trying to arrange your life the way he wants. You ha. You have so much to offer. Thank you for saying that. But I, I still can’t get him to help you with Sloan. I hope you can find another.

Get her out of your life. I am not letting you off the hook yet. Missy. Mm-hmm. . Now you have come through for me in the past and I have faith that you, you can do it again. Cases like this are one in the court of public opinion. That’s your area of expertise Now, branch head on board, that boy smart. Yeah. He is not hard to look at either.

Alex will probably just think you’re doing it to get to. Alex can think whatever he wants. I couldn’t care less what? This is a very big place. I mean, it makes New York City look like an you want, I’m asking you to try. Hi. Okay. All

here we are here to Jay. All right, we’ve got Andrew, Jack, lady Bird. Now we are already past the case. Well uh, try her maiden name, which day. Brady. Oh, I should, she’s still with romance. Kimberly and Bo? Yes. Oh, oh, here we are. Bogar, Aurelius Brady here. Yep. Except there’s Esri’s, Neer’s name and I really don’t know what that means.

And we’re looking for Kayla. She’s head.

I’ll start thinking about how to spend this and then I’ll give you a call. Mm-hmm. . Oh no. Take some time. Take some time to grieve, but get ready for War ii. . Oh, I wish I could do this myself, but I’m too much a part of it. Oh, Sloane made my baby a target and I went to DEF com one. Mm-hmm. . Oh, my mom would’ve done the same thing if anybody came from one of us.

They’d have to go through her first.

You and I are gonna open a bottle of wine one night, step dollar, and then you going to tell me all about her, but do yourself a favor. Don’t focus on not getting to say goodbye. You’ll never escape the pain. You’re not pretty sure you and your mother were past needing words and she died knowing how much you loved her.

Just, just think. Just remember all the good times and smile when you’re thinking of them, and she’ll never be far away.

You actually managed to give me some hope. Maybe Stephanie comes around. Here’s to you the only one so far to have my back.

Hey Alex, what are you doing here? I ran into him when you heard about grandma. Yeah, it was nice enough to offer me a shoulder to cry on, you know, like you did

No corner.

Know you’ve got your children. Yeah. Your grandchildren. They need you. They need you, buddy. They, that’s, that’s what will make you go on. You can do it, buddy. You can do it. You just came reminding me of that. Okay,

John, look, you know, why don’t you come home with me? I mean, just, just stay with Paulina and me for no buddy. You know what? That’s just gonna post Paul. Inevitable. I need to be in a place where I can feel Doc’s presence, and that is our home. I need to climb into our bed. I need to smell her perfume on her pillow.

I need to look at her picture on my night. And just fall under those eyes again. I know it’s gonna be hard as hell partner, but that is what I need right now.

I don’t know why Taylor’s not on the list. Well, she’s new. Her paperwork hasn’t come through yet. I mean, you wouldn’t believe how long I had to wait to see the king.

You had a meeting with God No better. Oh, I gotta talk to El Eric Presley, don’t you? I mean, I got to tell him how much I love his singing and we got to take a selfie together. I mean, I was gonna right there, but you know what? Dead. Well, you know what? She’s around here sometimes. She is. She is. You know what?

I’m here to, I’m here to help you make that transition over to the other.

You know, one of the things that I learned during my years as a priest is that’s a hunger for revenge isn’t a natural instinct. It’s more of an obsession. Is there anything that makes it go away?

I have one.

If I could just think of some of those strategies.

Hey, Steph, it’s me, aka the jackass. Look, I know I don’t have the right to ask you for anything, but could you maybe just give me a chance to make this up to you? I’m talking groveling here. You and I had something so great going and I don’t want to give up on that. That’s all I wanted to say.

Well, I think I’m gonna take off, no, that Chan knows back. No, no, don’t do that. Hey, you know what? Maybe we could have another threesome because I know first Chanel life would just means getting a little bit boring. That is not true. And don’t put Alex in the middle of this. You know, I’m sorry I wasn’t really in the mood anyways.

It’s been a pretty long and awful day for me, so I’m gonna try and get some. Henry’s room.

How’s John doing? Well, it’s going to be in a bad place for a very long time. Marna was his life.

Everyone who dies, they get God here like a guardian. And look at me. They want me for yours.

What is it that, the transition you’re talking about? Well, it’s hard for folks to, uh, accept that they’re really gone and to let go of their loved. I myself had a devil of a time. I accept that my Elvis Junior, I, I was never gonna see him again, and I know that it’s not gonna be easy for you to let go of the love of your life, Mr.

John kept, kept telling me I was going to pull through. He must be in so much pain. He is. He’s crushed, but he is his kids and the rest, family and friends, my children. Dear God, see, it’s just like you. I what? 20 You thought about yourself, oh, three seconds, and then you worried about child black and your kids, but that is why you made it.

Now I see paperwork, pay for work, and you need to get some rest. You’ve been through enough for one day. I can’t rest. I’ve got so many questions. Yes, the answers are gonna all be revealed. Yes,

Thank you. Welcome up. Tail. Here you go. And now I’m gonna have you walk right through and we’re gonna have a fresh start after you get some rest. Okay, let’s scoot. Scoot, scoot, scoot, scoot, scoop. There we go.

Back to the Days Transcripts Page

Back to the Main Daytime Transcripts Page

Days of Our Lives cast animated GIF

Follow Us!

Leave a Reply